Aby żyć jak najdłużej

Oczywiście, nasze życie nie będzie trwać wiecznie choćbyśmy podejmowali nie wiadomo jak wielkie próby jego przedłużenia. Aczkolwiek można je sobie ułatwić, sprawić, że na stare lata na tle naszych rówieśników zachowamy nienaganną kondycję i ogólne zdrowie. Lecz o to należy zadbać jak najwcześniej – nie w momencie, kiedy mamy tzw. „nóż na gardle”.

drowe serce  zrowe serce  zdowe serce  zdrwe serce  zdroe serce  zdrow serce

Amerykańscy naukowcy przeprowadzili szereg badań ludzi w przeróżnym wieku i na podstawie tych wieloletnich obserwacji ustalili trzy czynniki, które w głównej mierze wpływają na długowieczność.

Przede wszystkim jest to niski wskaźnik masy ciała (tzw. BMI). Mierzy się to dzieląc swoją wagę w kilogramach przez wzrost w metrach do kwadratu.
I w ten sposób otrzymany wynik oznacza – poniżej 20 jest to niedowaga, pomiędzy 20 a 25 – waga normalna, powyżej 25 – nadwaga, a powyżej 30 jest to już niebezpieczna dla zdrowia otyłość. Zbyt duża masa ciała wpływa na otłuszczenie mięśnia sercowego, a więc na jego mniejszą wydajność, prowadzi do choroby wieńcowej, miażdżycy i innych poważnych chorób. Aby nie dopuścić zatem do otyłości, niezwykle istotna jest aktywność ruchowa, która zaliczana jest również do czynników gwarantujących długowieczność. Nie musi to być od razu sport wyczynowy, ale wystarczy jakikolwiek ruch przynajmniej przez 4 godziny w tygodniu. Oprócz tego wszystkiego niezwykle ważne jest niepalenie papierosów, ponieważ te przyczyniają się do powstania wielu chorób, z czego najpoważniejszą jest rak płuc, który może doprowadzić nawet do śmierci.
Marta Akuszewska

Authors
Tags , , ,

Related posts

Top