Sport to zdrowie

Ruch jest zdrowiem – wiedzą o tym wszyscy. Jest wiele rodzajów sportu, który możesz uprawiać. Pamiętaj jednak, aby był o prawdziwy sport, a nie tylko coś, co nazywa się sportem. Niektórzy nawet do tej kategorii podciągają jazdę samochodem. Jednak jazda samochodem nie ma nic wspólnego ze sportem. Podobnie jest z golfem. Nawet, jeśli jest on zaliczany do sportu, nie ma przy tym żadnego wysiłku ani specjalnego ruchu. Toczy si,ę piłka, a Ty twoich. Chyba, ze zaczniesz biegać za tą piłeczką, to wtedy nabierze ta zabawa charakter sportu.

port to zdrowie Sort to zdrowie Sprt to zdrowie Spot to zdrowie Spor to zdrowie Sportto zdrowie Sport o zdrowie

Sport to ruch, a nie marazm i zastój. Dlatego, powinieneś wybrać taki sport, który służy Twojemu zdrowiu. Oczywiście, nie oznacza to, abyś się forsował, jeśli nie możesz ponieważ jesteś chory. Jeżeli nie masz przeciwwskazań do ćwiczeń, to rób to.

Wystarczy odrobina woli. Najważniejsze jest to, abyś chciał uprawiać sport. Wtedy znajdziesz na niego czas, nawet jeśli uważasz, ze jesteś bardzo zapracowany i już nie dasz rady nic wcisnąć do napiętego grafiku.

Możesz robić wiele rzeczy, które są bardzo sportowe. I to nie tylko biegać za piłką, choćby i nożną. Możesz np. jeździć na rowerze. Jest to sport miły i pożyteczny, a ponadto może być połączony z Twoim hobby, jakim jest zwiedzanie świata, poznawanie nowych miejsc. Wybierz się więc na wycieczkę, np. w jakiś wolny weekend. Jeżeli nie lubisz jeździć sam, wybierz się z kimś, kto także lubi jeździć na rowerze. Taka jazda poprawi Ci nastrój. Jeżeli nie jeździłeś na rowerze od dawna, ani nie ćwiczyłeś, możesz mieć słabą kondycję. Zacznij zatem od trasy krótszej, stopniowo ją wydłużając. Pamiętaj przy tym, że najlepiej jest jeździć w miejscu, które jest oddalone od samochodów i ich spalin. Wybierz ścieżkę rowerową z dala od ulicy. Nie warto stresować się samochodami. Lepiej już nie dojechać w konkretne miejsce, tylko pojeździć nawet bez celu, ale po ścieżce z dala od ulicy.

Innym rodzajem sportu, jaki możesz uprawiać, jest jazda na rolkach. To, co będzie Ci potrzebne, to właśnie roli i dobra dróżka, najlepiej asfaltowa, o w miarę gładkim asfalcie. Oczywiście, bardzo potrzebny jest też kask na głowę. Jednak w przypadku roweru jest on także przydatny. Rolki mogą mieć kauczukowe kółka, a nie plastykowe. Twardy plastik nie jest wygodny, jadąc, czy=ujesz każdy wybój, a ponadto, okropnie hałasujesz i nie masz żadnej przyjemności z jazdy, za to liczne wrażenia i być może obrażenia z powodu wstrząsów.

W zimnie warto wybrać się na łyżwy. Jeśli nie umiesz jeszcze dobrze jeździć, wybierz raczej lodowisko spokojne, gdzie nie ma zbyt wielu osób. Wtedy będziesz miał większą szansę na nabranie pewności w spokoju. Jednak jadąc od razu wśród wielu ludzi, rzucasz się na głęboką wodę – ale nie jest to takie złe. Być może wtedy tym prędzej nauczysz się jeździć, od razu unikać kolizji z innymi jeżdżącymi. Pamiętaj, że bez upadku jazda jest niemożliwa. Każdemu uczącemu się jeździć zdarza się upaść. Trzeba tylko wiedzieć, jak przewracać się bezpiecznie, tak, aby nie zrobić sobie ani nikomu innemu krzywdy. W trakcie jazdy po lodzie kask na głowę byłby jak najbardziej wskazany.

Zima to dobry czas nie tylko na łyżwy, ale i na jazdę na nartach i sankach. Co prawda, zjeżdżając na sankach nie robisz nic, oprócz kierowania nimi, jednak wbiegając pod górkę masz sporo ruchu. Jazda na saneczkach to duża frajda i to nie tylko dla dzieci. Uwielbiają ją także niektórzy dorośli. Zjazd na saneczkach z górki może być naprawdę niezłą zabawą dla całej rodziny. Ważna jest jednak trasa zjazdu. Chodzi o to, że musi być ona bezpieczna. Absolutnie na dole, pod górką, nie może być żadnej rzeki czy innej wody, ulicy ani drzew czy korzeni. Pamiętaj, że łatwo rozbić się na drzewie, a nawet jeśli umiesz dobrze kierować sankami. Zwłaszcza musisz uważać na dzieci. Z tymi najmłodszymi warto zjeżdżać samemu, a jeśli pozwolisz im na samodzielny zjazd, to z małej, niezbyt stromej górki.

Jazda na nartach zaś wymaga wiele siły, ruchu różnych partii mięśni oraz równowagi. Aby dobrze i pewnie jeździć na nartach, trzeba wiele ćwiczyć. Od razu nikt nie potrafi na nich jeździć. Nawet sam Adam Małysz musiał sporo ćwiczyć i ćwiczy nadal, kiedyś, aby nauczyć się jazdy, a dziś, aby utrzymać się w formie. Jeżeli zupełnie nie potrafisz jeździć na nartach, możesz uczyć się powoli sam. Jednak warto też zapisać się do szkółki narciarskiej, w której instruktor nauczy Cie wszystkiego od podstaw, łącznie z tym jak zapinać narty. Do jazdy na nartach potrzebny jest odpowiedni sprzęt: są to nie tylko narty i kijki, ale też strój narciarski. Aby był pełny, to oprócz kombinezonu, potrzebna jest dobra czapka czy nawet kask na głowę. Na oczy warto mieć okulary, które będą chronić przed śniegiem padającym , odpryskującym spod nart i przed słońcem, które może bardzo razić w oczy na białym śniegu. Nie zapomnij również o rękawiczkach, które powinny być ciepłe i chronić przed mrozem i wiatrem.

Sporty wodne zaś można upwrawiać w lecie lub po prostu w zimie na basenie. Jeśli lubisz wodę, możesz pływać. O ile potrafisz. Jeżeli nie, warto się nauczyć. Chyba, że nie jesteś przekonany do wody i okropnie się jej boisz, to nie zmuszaj się. Jeżeli zaś potrafisz pływać i lubisz pływanie, nie odmawiaj sobie chodzenia na basen. Pływanie jest bardzo zdrowe dla organizmu, ponieważ w wodzie najbardziej odprężasz się i odpoczywasz. Pływając, odciążasz kręgosłup,w efekcie czego lepiej się czujesz. Na basen oprócz stroju kąpielowego warto zabrać ze sobą czepek i okulary do pływania, o ile chcesz ich używać.

Jeśli lubisz kajaki, warto wybierać się na nie co roku. Poza tym, nawet w ciągu roku możesz ćwiczyć, aby nie wypaść z formy, na najbliższym torze kajakowym. Po wodzie możesz też pływać łódką, jednak nie motorową, ale taką z wiosłami. Wtedy sam siłą mięśni napędzasz łódź i jest to sport. Natomiast łódź z motorem może być jedynie używana do sportu wyczynowego. Pływając łodzią pamiętaj jednak o tym, co może się na niej przydać. Na pewno ważne jest koło ratunkowe czy kapoki które uratują nas w razie potrzeby.

Każdy sport ma w sobie coś ciekawego i jest na swój sposób pociągający. Zastanów się, jakie masz preferencje, co lubisz a czego wolisz nie robić. I zacznij uprawiać jakiś sport, choćby miały być to ćwiczenia w domu czy jogging. Warto ćwiczyć, aby utrzymać kondycję i być zdrowszym.
ika

hastagi na stronie:

#sport to zdrowie #zdrowie #ruch to zdrowie #zdrowe sporty #sport to zdrowie wikipedia #ruch to zdrowie chomikuj #obrazki o zdrowiu #sport to zdrowie chomikuj

Authors
Tags , , ,

Related posts

Top