Zdrowe przerwy w szkole

Wakacje dobiegły końca, nasze dzieci wracają więc do codziennych zajęć,
wymagających zarówno wysiłku fizycznego, jak i sporej koncentracji. Możemy
wspomóc je poprzez przygotowanie smacznego i pożywnego śniadania, po które nasze
pociechy z ochotą sięgną między lekcjami.

Każdemu rodzicowi zależy, by jego dziecko jadło pełnowartościowe posiłki zarówno
w domu, jak i poza nim. Często jednak, zupełnie nieświadomie, popełniamy drobne błędy w
żywieniu naszych pociech, które mogą skutkować niedoborem cennych witamin i minerałów,
sennością i apatią. Przygotowując drugie śniadanie najczęściej ograniczamy się do nudnej
kanapki z serem lub wędliną, przynoszonej z powrotem ze szkoły. Zdarza nam się również z
braku czasu i pomysłu wyposażyć dziecko w kilka złotych, by kupiło coś w szkolnym
sklepiku, mając płonne nadzieje, że wybierze owoc lub jogurt, zamiast słodkiej bułki i paczki
chipsów. By uniknąć wyrzutów sumienia, przedstawiamy poniżej kilka cennych wskazówek i
porad, które pozwolą urozmaicić codzienne menu naszej pociechy i uzupełnić je o
podstawowe składniki do prawidłowego rozwoju.
Nie musimy zupełnie rezygnować z poręcznych i łatwych w przygotowaniu kanapek.
Wystarczy zwykłą bułkę pszenną zamienić na tę z pełnoziarnistej mąki i dodać do niej
kolorowe warzywa, twarożek, czy ukochane przez dzieci masło orzechowe. Odpowiednia
mieszanka ziół i przypraw sprawi, że znudzona kromka zamieni się w pełnowartościowy
posiłek, który nasze dzieci będą pałaszowały ze smakiem. Innym rozwiązaniem może być
zaopatrzenie dziecka w sałatkę z dodatkiem ulubionych składników – na słodko z owocami,
lub warzywną z kurczakiem, szynką lub jajkiem. Na rynku mamy obecnie nieskończoną
liczbę niewielkich pojemników ze specjalnymi kieszonkami na sztućce, dzięki czemu taki
lunch będzie wygodny w jedzeniu i przenoszeniu w każdym plecaku. Popularny serek wiejski
również może stać się ulubioną przekąską, gdy dodamy do niego posiekany szczypiorek lub
pokrojonego w kostkę ananasa, a zamiast wody włożymy do śniadaniówki kartonik mleka
czekoladowego i garść winogron lub orzechów. Gdy zabraknie nam czasu na przygotowanie
posiłku, możemy wspomóc się sprawdzonymi rozwiązaniami w postaci gotowych batoników
musli, czy suszonych plasterków owoców i warzyw (np. specjalnie przygotowane dla dzieci
Chrupsy marki Crispy Natural). Stanowię one idealną alternatywę dla niezdrowych, lecz
uwielbianych przez najmłodszych chipsów i innych słonych przekąsek. Komponując
odpowiednio zbilansowany posiłek, nie możemy też zapomnieć o napojach – najlepiej
niegazowanej wodzie mineralnej lub mleku w kartoniku. Powinniśmy unikać słodkich
napojów gazowanych, które dostarczają pustych kalorii i zamiast nawadniać, wzmagają
pragnienie.
Z ostatnich badań wynika, że aż 21% uczniów w wieku 11-15 lat nie je śniadań w
szkole. Dane są alarmujące, ponieważ duże przerwy między posiłkami powodują znaczny
spadek zawartości glukozy we krwi, co skutkuje zmęczeniem i obniżoną koncentracją uwagi –
tak potrzebną podczas wysiłku. Przygotowując smaczne śniadanie mamy pewność, że
dostarczamy naszym pociechom potrzebnych składników odżywczych i skutecznie
wspomagamy ich rozwój.

więcej na: www.crispynatural.pl

Authors

Related posts

Top